پیراهن مشکی فولاد مقابل استقلال تایید شد + عکس سهیل مهدی استعفا داد! طارمی با توپ پر به اینتر رفت نام مادران پشت پیراهن بازیکنان «میلان»! تیلور بیخیال MMA شد بلیت مسابقه استقلال – فولاد تمام شد اینچه درگاهی سکان دار فدراسیون ژیمناستیک شد حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد مجادله برسر انتخاب رنگ مشکی در نشست هماهنگی استقلال و فولاد تفاوت بزرگ خداحافظی امباپه و طارمی با هواداران بدهی فصل پیش بازیکنان استقلال پرداخت خواهد شد گلر بارسلونا در راه لیگ عربستان اوسمار مهاجم خارجی را به علیپور ترجیح می دهد پرسپولیس همچنان منتظر نماینده بانک شهر اوسمار همچنان بلاتکلیف | پرسپولیس به دنبال سرمربی خداحافظی دراماتیک طارمی با پورتو با اشک و گل تماشایی + فیلم شهردار مشهد: حضور بیش از ۸۵۰۰ ورزشکار در سومین دوره مسابقات جام رمضان بی‌نظیر بود + ویدیو پیکان هم برای استقلال دردسرساز می شود سمیعی در استقلال فقط امضا می کند! چرا ترابی به تراکتور نمی رود؟
سرخط خبرها

از رکوردشکنی روی مانع تا دو ساحلی در ایتالیا| دختر مشهدی در تیم ملی نجات غریق

  • کد خبر: ۱۰۴۶۲۶
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
از رکوردشکنی روی مانع تا دو ساحلی در ایتالیا| دختر مشهدی در تیم ملی نجات غریق
دختر دونده مشهدی به اردوی دوم تیم‌ملی نجات‌غریق بانوان دعوت شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مسابقات نجات‌غریق قهرمانی جهان امسال به‌میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود و دختر دونده مشهدی از ملی‌پوشانی است که در اردوی تیم‌ملی نجات‌غریق، خودش را برای این رقابت‌ها آماده می‌کند.

دعوت ۶ دختر دونده

با ارزیابی عملکرد اردونشینان در دور نخست تمرینات ملی و همچنین نتایج رکوردگیری، محمد ناظری سرمربی تیم‌ملی نجات‌غریق، اسامی ورزشکاران دعوت‌شده به مرحله دوم اردو را اعلام کرده است. بر این اساس، دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی نجات‌غریق با حضور ۱۰ورزشکار در بخش آقایان و شش ورزشکار در بخش بانوان از دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

از بین شانزده ورزشکار دعوت‌شده، دو ورزشکار از خراسان‌رضوی نیز حضور دارند، فائزه آشورپور، دونده مشهدی، در بین دعوت‌شدگان حضور دارد. محسن مهمان‌نواز نیز در بخش مردان از خراسان‌رضوی دعوت شده است. از دیگر ورزشکارانی که در بخش بانوان حضور دارند، فرزانه فصیحی دونده سرعتی ملی‌پوش، الهام کاکلی، کژان رستمی، ساناز امیری‌پور و راویس شهابی هستند که همگی در دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

رکوردشکنی آشورپور در سرعت

فائزه آشورپور، ورزشکار جوان مشهدی، را می‌توان چهره بی‌رقیب دو‌های سرعت بامانع ایران دانست و آمار عملکرد او در ۱۰۰‌متر فضای باز و ۶۰‌متر داخل سالن این را تأیید می‌کند. فائزه آشورپور بیست‌ودو‌ساله حضورش در دوومیدانی پیامد یک استعدادیابی در رده‌های پایه است. او با ورود به ژیمناستیک در سن نونهالی، شروعی استاندارد به‌عنوان یک ورزشکار داشت و بعد‌ها به‌سمت دو سرعت کشیده شد. مسابقات نجات‌غریق ساحلی نیز نیازمند آمادگی بدنی و سرعت زیاد دونده است، ویژگی‌هایی که باعث شده است آشورپور یکی از گزینه‌های اصلی اعزام به مسابقات جهانی باشد. او در کنار دیگر چهره‌های برتر دو بانوان کشور، این شانس را دارد که در ایتالیا رقابت کند. تیم بانوان ایران فقط در بخش ساحلی با حریفانش رقابت می‌کند. تیم‌ملی مردان ایران نیز در بخش ساحلی و استخری این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

انتخاب تنها ۴ ملی‌پوش

شادی قیاسی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، نیز درباره این مسابقات گفت: نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی بانوان هم‌زمان با تیم‌ملی مردان سال گذشته در بوشهر برگزار شد. برای برپایی این اردو از ۹ورزشکار زن دعوت شد. خروجی یک هفته پیگیری تمرینات هم دعوت از شش نفر از آن‌ها برای اردوی دوم بود که اردیبهشت به‌میزبانی بندرعباس برگزار خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه تیم‌ملی نجات‌غریق بانوان با ترکیب کامل متشکل از چهار ورزشکار در مسابقات جهانی ایتالیا شرکت می‌کند، یادآور شد: این حضور در بخش ساحلی مسابقات انجام می‌شود. به همین دلیل، در مجموع چهار مرحله اردوی آماده‌سازی برای تیم پیش‌بینی شده است تا ورزشکاران در بهترین شرایط ممکن عازم مسابقات شوند.

قیاسی درباره وضعیت اردونشینان و آمادگی آن‌ها در اردوی نخست گفت: تلاشمان برای مدال‌آوری در مسابقات جهانی است، اگرچه صرف حضور و رقابت با تیم‌های دیگر کشور‌ها هم برای فدراسیون و وزارت ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است.
نایب‌رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی خاطرنشان کرد: بعد از دو سال وقفه و با وجود ادامه همه‌گیری کرونا، مسابقات قهرمانی کشور را هم با حضور بیست تیم و در سطح کیفی مقبول برگزار کردیم. همچنین، در نیمه دوم سال دوره‌های داوری، مربیگری و همسان‌سازی مدرسان آب‌درمانی را به‌صورت جامع برگزار کردیم.

همچنین، برگزارکننده بیش از پانزده کارگاه در بخش همگانی و آب‌درمانی بودیم. بر اساس درخواست رسیده از استان‌ها و همچنین، کسب مجوز لازم از وزارت ورزش، پیگیر برگزاری دوره‌های مربیگری و آب‌درمانی در استان‌ها هستیم. تدوین سرفصل‌های آموزشی برای برپایی دوره‌های ارتقای مدرسی درجه۳ آب‌درمانی را هم دنبال می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->